Er ontbreken railAlert-certificaten, wat nu?
Het ontbreken van railAlert-certificaten kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn:
- de medewerker heeft nog geen training/examen gedaan
- er is nog geen account voor de medewerker in de DVP-portal
- er dient nog op ‘Pas aanvragen’ in het account van de medewerker geklikt te worden
- er is een dubbel account voor deze medewerker: lees hoe je dit kunt controleren/voorkomen en corrigeren
- het systeem kan geen match maken tussen het account en de aangeboden certificaten
In het geval dat er geen match gemaakt kan worden is het belangrijk het volgende te controleren: komen de gegevens in de DVP-portal exact overeen met de gegevens zoals bekend bij Bureau voor Toetsing en Certificering (BTC)? Denk hierbij aan: initialen, achternaam, geboortedatum en geboorteplaats. Alles dient exact overeen te komen, dus ook de puntjes tussen de initialen en vooral geen spaties achter de gegevens. Spaties zijn zichtbaar te maken door het tekstvak te selecteren.
Als voorbeeld: Pietje staat als volgt in de DVP-portal: Pietje (P.R.A.) Test. Bij BTC is Pietje als volgt bekend: Pietje (PRA) Test. Door het ontbreken van de puntjes tussen de initialen kan hier geen match gemaakt worden en de certificaten kunnen hierdoor niet gekoppeld worden.
In het geval van niet-matchende gegevens dient dit aangepast te worden zodat de certificaten alsnog gekoppeld kunnen worden.
- Zijn de gegevens in de DVP-portal niet juist? Dan kun je dit aanpassen door het account van de medewerker te bewerken.
- Zijn de gegevens zoals bekend bij BTC niet juist? Dan dient er contact met BTC opgenomen te worden, zodat zij die kunnen aanpassen in hun systeem.
Mis je na bovenstaande controles toch nog railAlert-certificaten bij een medewerker? Neem dan contact op met onze helpdesk, zodat wij de certificaten handmatig kunnen matchen. De helpdesk zoekt het certificaat dan op in de database, koppelt het certificaat aan jouw bedrijf en zet het in het medewerkers-overzicht op het tabblad ‘Niet gevonden’. De key user kan dan eerst controleren of alles klopt en daarna het certificaat matchen aan de juiste medewerker.